דילוג לתוכן

שיווק באינסטגרם וטיקטוק: חמישה צעדים פשוטים לפני שמתחילים

תמונת אילוסטרציה המתארת שיווק באינסטגרם וטיקטוק. זאת במסגרת מאמר העוסק בשיווק אורגני ושימוש בסושיאל. המאמר מתפרסם באתר של דורון פדלון - פרסום ושיווק בדיגיטל

שיווק באינסטגרם וטיקטוק מחייב אסטרטגיה חכמה, תוכן מדויק ושפה שמותאמת לקהל. אחרת, פשוט לא רואים תוצאות.

העולם הדיגיטלי מציע הזדמנויות רבות, אך הוא גם עמוס וגועש מתוכן. בתוך ים הסטוריז, הרילסים והטרנדים, שיווק באינסטגרם וטיקטוק הפך למשימה מאתגרת. לפחות למי שרוצה לבלוט באמת. וכך יוצא, שבעלי עסקים מעלים סרטונים בכל שעות היום, במסלול החינמי. התוצאה, לרוב, מעט צופים. הסיבה לכך נחלקת לשניים. הראשונה: תוכן שלא משרת מטרה – פשוט לא עובד. השנייה: מדובר ברשתות המתפרנסות מפרסומות, ולכן העדפה של האלגוריתם תהיה לתוכן שמעורר עניין ולא כזה שרק מוכר.

בפועל, עסק שלא יודע למה הוא מעלה סרטון, לא יראה ממנו תועלת. אם לדייק: שיווק אורגני באינסטגרם וטיקטוק מצריך סדר, תכנון והיכרות עמוקה עם קהל היעד. אז מה עושים כדי לבלוט באמת?

הנה חמישה כללים שכל עסק חייב להכיר:

1. התחילו ממטרה מדויקת

הבסיס לכל תוכן הוא מטרה. בלי מטרה – כל פוסט מתבזבז. רוצים למכור? להגביר מודעות? לחזק מיתוג אישי? כל מטרה תכתיב סוג אחר של תוכן. ההמלצה שלי היא לתכנן לוח חודשי עם יעדים שבועיים. לא הכמות קובעת, אלא האיכות. בשפה המקצועית אנו מכנים זאת "גאנט". המשמעות היא לכתוב תוכן בהתאם. אפשר להיעזר עם בינה מלאכותית, אבל כאן יש כבר בעיה: לא רק האלגוריתם מזהה שמדובר בבינה מלאכותית, אלא יותר ויותר גולשים. הסיבה היא, שהכל נראה ונשמע אותו דבר – אפילו השימוש באימוג'ים.

2. התאימו את הפורמט לפלטפורמה

רבים טועים לחשוב שתוכן אחיד יעבוד בכל מקום. בפועל – ההפך הוא הנכון. באינסטגרם מחפשים אסתטיקה ומיתוג. בטיקטוק – אותנטיות, קלילות וספונטניות. ומה עם פייסבוק? על אף שמאמר זה לא מתייחס לפייסבוק, עדיין מדובר בפלטפורמה מובילה, עם קבוצות שעושות את העבודה. כך גם לינקאדין, שפונה לקהלי יעד מאוד ספציפיים. נחזור לעניין: סרטון שלא הותאם לפלטפורמה – לא יזכה לצפיות או מעורבות. טיפ ששווה לזכור: סרטוני רילס עם כתוביות מושכות צופים פי 1.8, לפי נתוני Meta.

3. דברו בשפה של הקהל

שיווק באינסטגרם וטיקטוק לא מתחיל מתוכן – אלא מהכרת הקהל, השפה שלו, תרבות הצריכה שלו ועוד. תוכן על תוספי תזונה לנוער, לא יעבוד אם רוב העוקבים הן נשים בגיל 40+. היעזרו בנתוני האנליטיקה של הפלטפורמות. בדקו גיל, מגדר, תחומי עניין. התאימו את המסרים, הסגנון והוויזואליות לצרכים של הצופים האמיתיים שלכם.

4. צרו תמהיל מאוזן בין ערך למכירה

תוכן שיווקי בלבד יבריח את הקהל. מצד שני, בידור בלבד יפגע במותג או יוסיף לכם עוקבים שמעבר ללייקים לא יתנו לכם דבר. הכלל הנכון כשמדברים על שיווק באינסטגרם וטיקטוק הוא: 90%-85% ערך ובידור. 10%-15% תוכן מכירתי. זה האיזון ששומר על אמון ובונה קהילה – לטווח ארוך ולא כטרנד חולף. תוכן מקצועי, אישי, מאחורי הקלעים, טיפים והשראה – כל אלה צריכים להשתלב יחד.

בסופו של דבר, כמו המוטו שלי, אנשים קונים מאנשים. אמון נבנה לאט, בוודאי שכל גולש ישראלי ממוצע, נחשף לכמעט 1850 פרסומות ותכנים שונים ביום. בין אם בדיגיטל, ברדיו, בטלוויזיה או אפילו בשעה שהוא צועד ברחוב. אם תוסיפו לכך את רמת הקשב והחיפוש המהיר אחרי הטרנד הבא, הדרך היחידה היא בבנייה איטית של עוקבים. עוקבים שיתחילו מתוך סקרנו, ובהמשך – אם תמשיכו לעניין אותם – גם לקוחות פוטנציאלים.

5. שימרו על עקביות ותכננו קדימה

הפיתוי להעלות תוכן כל יום קיים, אך הוא מיותר. שיווק באינסטגרם וטיקטוק צריך להיות מדוד וחכם. תזמון קבוע עדיף על עומס תוכן חסר מיקוד. אחת הטעויות הנפוצות, למשל, היא העלאת שלושה עד חמישה סטוריז ביום. אנו מציעים, כאמור, לבנות גאנט חודשי, הגיוני, המתחשב בקהלי היעד. כאשר, הפרט המשמעותי ביותר, הוא זמן ועקביות. אם אתם מעלים לבד, השתמשו בכלים כמו Meta Business Suite, Later או Planoly – ותכננו חודש מראש. כך תחסכו זמן, תשמרו על איכות ותעלו בדיוק ברגע הנכון.

זיכרו, שיווק באינסטגרם וטיקטוק וכמובן שיווק בפייסבוק ולינקאדין, אינו תהליך אוטומטי. שיווק אורגני בסושיאל מחייב תכנון מושכל של תדמית, נוכחות ואמון. מי שבאמת מבין את הפלטפורמות, יודע למי הוא מדבר ומתי – יראה תוצאות אמיתיות. זה לא משחק של לייקים – אלא של חיבורים אנושיים.רק עם אסטרטגיה ברורה, תוכן מדויק, תמהיל ותכנון חכם, תגדילו את הסיכוי להצליח.  למאמר בנושא פודקאסט וחשיבותו, הקליקו: כאן