אור לוי, מומחה להפקת פודקאסטים, מסביר איך להפוך את הפודקאסט לנכס שיווקי, ממתג ומוכר – בלי ליפול בפינות.
פודקאסט (או הֶסְכֵּת בעברית) כבר מזמן אינו גימיק לתחביב או פנאי. בשנים האחרונות הוא הפך לכלי שיווקי משמעותי עבור עסקים, יועצים, חברות ובעלי קליניקות. לפחות אלה המעוניינים לבלוט, למתג את עצמם, ולייצר אמון עם קהלים חדשים. במיוחד עבורכם, ריכזתי את חמשת העקרונות, שכל בעל עסק חייב להכיר לפני שהוא לוחץ על "הקלט". לנוחיותכם בניתי זאת על בסיס שאלות ותשובות.
למה בכלל כדאי לעסק להשיק פודקאסט?
"כי זו דרך ישירה ואפקטיבית ליצירת אמון. לא כל אחד רוצה לקרוא מאמרים או לצפות בוובינרים. אבל המון אנשים מאזינים בזמן נהיגה, הליכה או בישול. זו הזדמנות להיכנס לראש של הלקוח – תרתי משמע – בלי פילטרים ובלי לחץ של מכירה."
מה ההבדל בין פודקאסט טוב לפודקאסט חובבני?
"זה מתחיל בתוכן, אבל לא נגמר בו. כדי להפיק הֶסְכֵּת איכותי, הוא חייב להיות ממוקד. עם נושא ברור, שאלות טובות ואותנטיות. חשוב לא פחות הוא ההליך שאנו מפיקים. סאונד חד, תאורה מדויקת, עריכה מקצועית הם חלק בלתי נפרד. הֶסְכֵּת שנשמע טוב ןנראה טוב – נתפס מקצועי. כמובן, שיש היבטים נוספים. כמו, למשל, אותנטיות, דרך הגשה ועניין".
האם כדאי להנחות לבד או להביא אורחים?
"תלוי במטרות. אורחים מביאים גיוון, קשרים חדשים וחשיפה מצטלבת. פודקאסט סולו, מצד שני, מחזק את הקול האישי שלך. הכי טוב לשלב: פרקים עם אורחים לצד מונולוגים ממוקדים שמדגישים את הידע שלך."
כמה חשוב להוסיף גם צילום וידאו?
"חשוב מאוד. כשיש צילום מקצועי, פתאום יש לך חומרי גלים להפיק מהם רילז, סרטוני טיקטוק ותוכן לפייסבוק. אנשים אוהבים לראות, לא רק לשמוע. מעבר לזה – הנראות החיצונית מחזקת את המותג. הלבוש, התאורה, המסר – הכל מתקשר למה שהעסק משדר."
זה נשמע מסובך… איך מפיקים את זה בפועל?
"זה נשמע ככה, אבל עם ליווי נכון זה פשוט. כאשר, למשל, דורון פדלון בונה תוכנית אסטרטגית שיווקית מקיפה, הכוללת בתוכה פודקאסט, חלוקת העבודה ברורה. אני, יחד עם דורון וצוותו נגדיר את הקונספט המותגי וניסוחו – זאת במקביל לפגישות הכנה עם הלקוח. כאשר ההיבט הטקסטואלי מוכן, מתחיל הקסם האמיתי. אני אקבע יום צילומים בו נרכז את הצילומים, נקבע סטים של בגדים ונסייע ללקוח או ללקוחה להתכונן. ביום הצילום עצמו אטפל בציוד צילום וסאונד. כמובן, שאבצע בימוי בזמן אמת. בהמשך, אערוך, בנוסף, סרטונים קצרים כתוכן משלים. בקיצור, כל מה שצריך זו תשוקה. כל השאר – עליי."
חשוב להבין, פודקאסט הוא לא עוד קמפיין שיווקי – אלא כלי אסטרטגי שמייצר בולטות עקבית. זו במה שאתה שולט בה. אתה מחליט על המסר, על הקצב ועל האווירה. זו אחת הדרכים המובילות כיום לבנות מערכת יחסים עם הקהל – כחלק מאסטרטגיה שיווקית כוללת. ואסטרטגיה שיווקית כוללת היא נגזרת של אסטרטגיה עסקית.
- כותב המאמר הוא אור לוי, מומחה לצילום, הפקה ובימוי פודקאסטים לעסקים. אור הוא אחד המומחים החיצוניים בהם אנו, במשרד לפרסום ושיווק דיגיטלי דורון פדלון, נעזרים. לאתר של אור לוי הקלק כאן.